söndag 24 mars 2013

"Lilla snigel akta dig"

Dessa tyger köpte jag för över 1 år sedan på Stoff & Stil när jag var där och kollade läget. Visste direkt vad det skulle bli av dem men sträckan från tanke till handling är i bland väldigt lång. Nöjd med reslutatet blev jag i alla fall. Nytt byxmönster har jag knåpat ihop också, perfekt på första försöktet, i
bland har man tur!



Ärmarna är av någon anledning väldigt korta på denna modellen, trist när man klippt ut fler tröjor i samma mönster, får helt enkelt lägga till ett par cm på nästkommande tröjor.

tisdag 19 mars 2013

½ meter tyg

Det sys så det glöder hemma hos mig nu. Har verkligen hittat tillbaka till syglädjen och det är så roligt! 

Tänk vad man kan göra med en ½ meter tyg! Det finns en liten stuv kvar som kommer att sparas till en liten lappfilt så småningom.


 

 
 
Jag vill även passa på att tipsa er om Gittes tygkälla, har suttit runt och kollat tyger på nätet och en del av de tyger som finns ute på maknaden säljs hos Gittes för mer än 50 kr mindre per meter! Kan vara värt att kolla upp!

torsdag 7 mars 2013

Vårmössor

Har hunnit sy 2 nya fräscha vårmössor till sonen. Krävande är han, de dög men han vill ha en röd också! Fixar mamman såklart!

Lilla Olivia var här med sin mamma och kollade ut tyg till nya mössan. Olivia fick även denna klänning med sig hem och hon är ju helt bedårande i den!





fredag 22 februari 2013

Äntligen!!

Är det några som fortfarande tittar in här då och då? Jag har haft för avsikt att uppdatera bloggen i över en månad men till min stora fasa så hade jag, efter min långa frånvaro, lyckats glömma mitt lösenord! Efter många om och men så lyckades jag komma in igen! LYCKA!!

Det har blivit väldigt lite sytt det senaste året men jag känner att suget och önskan finns där, nu ska jag bara hitta tiden också. Lite smått och gott har det ändå blivit så jag bjuder på det så länge i hopp om att det fortfarande finns någon där ute som läser.
 
Ber om ursäkt för dålig bildkvalité
 

 

 





Behöver nog fräscha upp mina kunskaper i att hantera bloggen, så här såg det inte ut sist!

fredag 30 september 2011

Fler namnbyxor!

Det har rasslat till i inkorgen efter förra inlägget och det är givetvis jättekul! Härligt att det man gör och lägger ner mycket tid på glädjer någon annan!!



Dessa byxor blev1-årspresent till en liten grabb. Namnet fick inte plats i rumpan så det fick bli en alternativ lösning.

För övrigt har jag precis återgått till jobb och ett nytt jobb dessutom. Trivs kanonbra och det är med glädje jag åker dit. Elton har börjat på förskolan och både han och vi trivs super. Hade turen att han hamnade en en avdelning med endast 9 andra barn och han var den enda som skolades in. Kan inte bli bättre!! Livet leker just nu!! UNDERBART!!!

söndag 18 september 2011

Trillingbyxor!

Jag fick förfrågan av en tidigare kund att sy byxor till hennes kusinbarn. Till Trillingar!! Hur häftigt som helst! Önskemålen var namn i baken och med långa muddar, i övrigt fick jag fria händer.




Eftersom jag har en löjlig förkärlek till syskonmatchningar så tog jag applikationer från IKEA:s underbara barntyg. Jag hoppas föräldrar och barn blir nöjda!

torsdag 25 augusti 2011

Namnbyxor

En beställning på namnbyxor resulterade i dessa jeans i stl 104. Det var längesen jag gjorde ett par namnbyxor och kände hur roligt det var!!

Dock har ett par migränanfall satt stopp för övrig tillverkning, men nu när jag ser resultatet så blir jag sugen på att göra ett par till Elton också. Får se om det blir av....

tisdag 9 augusti 2011

Så himla nöjd!!

Visst känns det härligt att kunna säga att man är nöjd! Det är långt i från varje gång jag kan säga det och det är väl perfektionisten i mig som talar. Mönstret till denna tröjan är ett ihopkok av egna idéer, Ottobres senaste tröjmodell och givetvis en bra tut från Kokalal.



Jag har länge varit sugen på att testa någon variant på öppning i tröjan och när det dök upp en toppenbeskrivning hos Kokalal så kände jag mig redo. Och jag blev överraskad över resultatet då jag inte räknade med att lyckas första gången.

Så här fin blev Elton i sin nya tröja, denna kommer att användas flitigt kan jag säga och fler kommer det bli!!

Tittut....

torsdag 4 augusti 2011

Sommarlinne

Detta linne sydde jag för säkert 1 månad sedan men det blev liggandes i syrummet eftersom jag inte blev riktigt nöjd med resultatet. Men häromdagen så tänkte jag att nej fan, jag kan inte strunta i att använda det bara för att jag är kräsen. Så på med linnet och visst, aningen tajt är det ju, men Elton är inte den som klagar....

Nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att kläderna inte används. Tjohoo....


Denna mössan blev tillverkad när jag hade en tjej från jobbet hemma. Hon är 16 år och hur go som helst. Sydde den helt själv gjorde hon också.... Duktig tjej!

söndag 24 juli 2011

Sommarbyxor och höstmössor

Dessa byxor har funnits i Eltons gardrob hela sommaren, dock lite kortare än på bilden. Var tvungen att korta dem en bra bit eftersom det skulle var knickers och inte långbyxor.


Mössorna ska värma två bröder i höst. Fast som sommaren fortskrider här nere i Skåne så kommer de nog väl till pass inom de närmsta dagarna....