tisdag 10 mars 2009

Livebilder & vattenkoppor

Det var ett par dagar sedan mitt senaste inlägg... Och det har inte blivit mycket sytt heller... Nova har vattenkoppor och det är verkligen inte någon dans på rosor. Enda ljusglimten i det är vetskapen att det är EN gång och aldrig mer...
Det är jobbigt som förälder att se barnen må så dåligt utan att kunna göra mycket för att lindra eller hjälpa dem.

Glädjen var därför lite extra när dessa bilder på två underbara tjejer låg och väntade på mig i inkorgen!
Både barnen och deras mamma gillade resultatet! Och är de glada så är jag glad!! =)

Nu väntar ytterligare ett par dagar hemma tillsammans med min lilla sjukling... Fast i morgon sticker jag i väg en liten runda till skolan, har en väldigt intressant föreläsning som jag absolut inte vill missa och då rycker mormor in!

Vi får väl se när jag har möjlighet att sätta mig ner i lugn och ro och bara sy lite.... Jag längtar....

Förresten... Vad heter det egentligen, vattkoppor eller vattenkoppor?? Jag har hört båda delar... Har fått för mig, rätta mig gärna om jag har fel, att man i de södra delarna av landet säger vattenkoppor och i de nordliga delarna vattkoppor....

13 kommentarer:

  1. Snygga bralls !! De rosa... GUUUUD !!!!!!!!!

    Vattkoppor säger jag... men jag lever ju med en "upplänning"... kan va därför ??
    Å fika ska vi göra om i mängder !!! Å då ska jag oxå låta bli kakan ;)

    PS. han somnade ifrån, ingen overlock imorgon heller :(

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga!! Hoppas ni kryar på er snart!!
    Här i Uppland säger vi vattkoppor. Men båda är väl rätt?

    SvaraRadera
  3. Vad fina de var! Här i Göteborgsområdet säger vi vattenkoppor! Usch! Det är verkligen inte roligt att ha det. Stackars liten! Hoppas hon piggar på sig fort!

    SvaraRadera
  4. Så fine klær, likte spesielt godt det øverste settet. Håper datteren din blir bedre snart.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tjejer i fin fina kläder!
    Det var ett tag sedan jag besökte dig känner jag, skämms...
    Har inte haft lust och ork för varken surfa eller sy.ovant... :o)

    SvaraRadera
  6. Krya på er med!!! (från en som också säger vattenkoppor)

    SvaraRadera
  7. Krya pa er! De är sa fina set du gjort, lite molo-känsla över dom ;)

    SvaraRadera
  8. Hoppas hon krya på sig snart, sååååå tråkigt när barnen är sjuka. Bilderna är superfina!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Usch, va jobbigt! Det är tur, som du säger, att det bara blir en gång. Jag säger också vattenkoppor(Boråstrakten). Hur som, helt underbara bilder:)

    SvaraRadera
  10. Vattenkoppor heter det här :-)
    Hoppas att det inte blir för kli-igt och långvarigt bara ...
    Härligt bilder, och jäätefina kläder du fått till :-)

    Det "rutiga" tyget på min gröna klänning köptes via Tradera. Visst är det underbart fint!

    SvaraRadera
  11. Ja ingen fara ;)
    Jag skulle ju komma ut med mönster på jackan till dig, skulle kollat upp en bra tid att dyka upp :)

    SvaraRadera
  12. Vilka somriga tyger :0) Jätte fint! Här säger vi vattkoppor :0)

    SvaraRadera
  13. Ville bare si at du har en kjempefin blogg!
    Denne skal jeg komme innom ofte :)

    SvaraRadera