måndag 29 december 2008

Grattis på namnsdagen...

...min älskade lilla Nova NATALIA!! När hon föddes så var vi så säkra på att det skulle bli en liten Isak så vi hade inte alls funderat på flicknamn. Så tösen var namnlös i 3 dagar innan det blev Nova. Natalia däremot var ganska självklart för mig, det är efter min älskade farmor! Hon betydde så otroligt mycket för mig! Så det blev ett sätt att hedra hennes minne. Och eftersom Nova inte finns i kalendern så får vi fira lite extra i dag istället.

Mitt senaste tyginköp:


Vilket resulterade i ett par byxor:




Tvyärr blev de kanske lite korta, ett par 86:or kanske.

7 kommentarer:

  1. vilket härligt tyg!!är det också åhléns?
    fina brallor! det har du redan tänkt på kanske...men du kan ju alltid förlänga mudden. jag tycker dock att det är så trist att sprätta och ha mig så det brukar få bli som det blir. blir det inte bra...gör jag ett par nya!=0)

    SvaraRadera
  2. Alltså Jessica! Du är ju superduktig!
    Och vilka underbara tyger du hittar!
    Har blivit så sugen på att sy jag också, nu nu håller jag på med en hissgardin...
    Tack för inspirationen!
    Ses snart!
    Klasskompis Anki

    SvaraRadera
  3. Syster Blå: Tyget kommer från Gittes, som ligger utanför Kristianstad. Funderade också på att göra långa muddar på dem när jag upptäckte att de blev lite korta, men eftersom det är ett väldigt "sladdrigt" tyg som faller tungt och rakt så kändes det inte som ett alernativ. Men vem vet, det hade kanske blivit bra!

    Anki: Tack så mycket! Man blir ju lite mallig...=) Hihi...
    Vi ses snart! Saknar alla och det ska bli så kul att ses igen!

    SvaraRadera
  4. Ge en stor kram till min sötnos. Kläderna blev jättefina :) Du har verkligen blivit superduktig på kort tid, hoppas vi ses snart/ kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Hej
    Vad roligt att du oxå har en blogg. Vad duktig du är på att sy. Man får kanske göra en beställning hos dej?

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jättefina byxor, tyget var superfint!

    SvaraRadera