tisdag 13 januari 2009

En egen overlock!!

Äntligen har jag fått min alldeles egen overlock! Det var min älskade man som köpte den till mig! Jag stod och valde mellan en Singer och en Janome, men tillsist så blev det Singern. Mest pga att man kunde ta av ena kanten och det kunde man inte på Janomes.


Tyvärr så vill den inte riktigt som jag vill och nu har jag och Frida suttit här i snart 2 timmar och försökt komma på vad som är fel. Hon är så pedagogisk och duktig medans jag tycker att vi kan ringa och väcka halva stan för att någon ska komma hit och hjälpa oss....

Men men, jag får väl ge mig till tåls till i morgon! Suck.... =(

9 kommentarer:

  1. Grattis! Hoppas på många fina ögonblick och få jobbiga. =)

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya kompis! Sylivet blir så mycket lättare och roligare med en overlock, jag lovar:) Fin klänning du knåpat ihop i inlägget under!

    SvaraRadera
  3. Ååhhh vilken LYX !!!!!
    Grattis ;)

    SvaraRadera
  4. kul!grattis!!
    det rycktes en hel del hår från mitt huvud när jag började med min maskin. nu börjar jag fatta lite hur det funkar.
    det är så trist när det inte funkar. lägg ut en bild på hur det ser ut så kan jag nästan lova att det är någon som kan se vad som är galet.

    SvaraRadera
  5. Grattis till din nya "kompis". Förhoppningsvis blir ni bästisar snart :)

    SvaraRadera
  6. hejsan hej!!!
    tack för att du tog dig TID att läsa bloggen!
    Tack för att du lämnade ett litet avtryck....
    Nice blogg du har!

    kram/B
    keep your eyes on the.....blogg

    SvaraRadera
  7. tack för kommentaren på min blogg! å kul att kika in på din blogg oxå! ha de gott! / prylpinglan

    SvaraRadera
  8. Åhh, så roligt! Grattis till dig :-) Det kan ju ta ett tag innan man "lär känna" varandra, men det ger sig nog till slu...

    SvaraRadera
  9. Grattis!! Jag har samma som du tror jag. Är det en 754 eller 654? Jag har en 754, sa om du tror jag kan hjälpa - säg till!!

    SvaraRadera