lördag 10 januari 2009

Samma klänning, ny modell

Jag gjorde ju en Pippi-klänning för ett par dagar sedan och nu ville jag prova en ny modell. Resultatet blev inte rikigt som jag tänkt mig, men jag ska göra lite justeringar på den och sen prova igen.



Nästa modell ska vara lite smalare i midjan, och en annan typ av halsringning och en större del Pippityg och lite mindre av det blåa.


Jag gillar ärmen så den kommer jag att behålla. Jag har blivit helt galen i att använda spets, tycker att det blir så himla fint så Ni kan nog förvänta Er att se mer framöver!

3 kommentarer:

  1. fin
    nä lite spets sitter aldrig fel

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den här klänningen är supersöt!!

    SvaraRadera
  3. Jag har ocksa planer för en liten pippi-klänning i det tyget! Jag tänkte kombinera med rosa-rutigt tyg.
    Fin blev den, gillar spetsen :)

    SvaraRadera