måndag 27 april 2009

Finaste dressen....

Denna färgglada dressen överlämnades till sin nya ägare i fredags och jag får nog tillstå att den är något av det jag själv gillar mest av det jag gjort hittills!




Kantbandet i omlotten har jag gjort med hjälp av min nyligen införskaffade kantbandsvikare. Fick låna hem två stycken från butiken och den ena var usel medan den jag behöll var hur bra som helst.

Jag har inte hunnit kommentera hos mina medbloggare i den utsträckning jag skulle vilja, men jag är inne och tittar på era skapelser så fort jag får en stund över! Hoppas att tiden tillåter mig att sitta lite mer framför datorn framöver.

Sen skulle jag vilja passa på att fråga om råd. Jag ska beställa nya namnetiketter inom den närmsta tiden och jag är lite sugen på att byta ut blomman till en supersöt nyckelpiga.

Min fråga är; kan man göra det? Är "Lilla NovaK" associerat till en blomma? Nu är jag medveten om att det inte är ett världskänt märke =), men kan man bara byta sådär hursomhelst?


16 kommentarer:

  1. Jättefin! Underbart tyg! Så klart att du kan byta till nyckelpiga! Det tycker inte jag spelar någon roll så länge man inte har ett registrerat varumärke med en egen logga! :)

    SvaraRadera
  2. Förresten, får man fråga vad det var för en kantbandsvikare? Något särskilt märke? Är lite sugen på att köpa en själv och vill ju så klart gärna ha en som är bra och inte något skräp! :)

    SvaraRadera
  3. Fin dress, klart du kan ha nyckelpigan istället :-)

    SvaraRadera
  4. Superfin dress!! Tycker absolut du kan byta! En nyckelpiga är ju jättesött!!

    SvaraRadera
  5. Undrar också över kantbandsvikaren :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du gott kan byta till nyckelpiga - själv har jag faktiskt inte lagt märke till blomman *skäms* - medan jag klart minns LillaNovaK ;) ;)

    SvaraRadera
  7. Så fin dress, herlige farger.
    Og klart du kan bytte bort blomsten!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dress! En riktig färgklick :) Klart du kan byta till nyckelpiga!

    SvaraRadera
  9. Underbart set, förstår att det är svårt att slita sig ifrån. Nyckelpiga blir fint. Så fin sida du har, jag länkar till dig

    SvaraRadera
  10. Jag går mot strömmen... jag tycker du ska behålla din blomma... som det har varit från början... :)

    SvaraRadera
  11. Ååå,det där var verkligen finaste dressen,det måste jag säga!! Sådant underbart tyg!!
    Jag tycker föresten att nyckelpiga låter jättegulligt på namnbandet.Klart du kan byta!

    SvaraRadera
  12. Ja vilken kantbandsvikare är det som är bra? Har funderat på det ett tag och tips tas tacksamt emot!

    Nog kan du byta om du vill men blomman är finare tycker jag!

    SvaraRadera
  13. Det här blommiga blev jag allt lite småkär i. Jag har inte varit inne på varken min eller någon annans blogg på evigheter. Det var verkligen en fröjd för ögat att kika in här, du har ju hunnit med hur mycket fint som helst sen sist. Superduktiga du:)

    SvaraRadera
  14. Jattefina kläder, undrar var kan man beställa etiketter, ???, så fina de är!!!!

    SvaraRadera